03 March 2011

Apa aku buat sekarang?

     Kini rutin hidup aku kembali seperti 1 setengah tahun yang lepas. Sendiri, sorang-sorang, xde dah teman nak berborak gurau senda. Henpon pn dah x kerap berdering macam dulu. Sebelum nie henpon bordering jer senyum sampai ke telinga tapi kadang-kadang rse rimas pun ade (time2 tgh membuta la kan..hehehehe..). Sekarang dah xde dah semua tue. Orang ckp, walau mcmne pn hidup mesti diteruskan. Tapi jadi boring plak bila dah xde semua tue. Ape yang aku slalu buat bila aku boring?hmmmm…
     Kadang-kadang bila aku boring aku suka merayau, jalan-jalan, makan angin. Bila penat berjalan aku cari port yang agak sesuai untuk aku melihat gelagat manusia disekeliling. Takkan nk lepak kat tempat yang xde ape2 ye tak? Boleh cari point2 yang berguna untuk kita berfikir. Boleh jadikan ianya 1 idea untuk sesuatu yang berguna. Maksud aku, bila kita nak bercerita dengan orang, adelah bahan kitakan? xkan nak borak kosong jew.
    Aku memang jenis suka bercerita, pantang dapat point2 yang menarik, asyik nak bercakap jew. Tapi bila senyap tue, aku memang jadi bisu jew la..hahahaha.. Aku juga suka mendengar apabila orang bercerita. Arwah Opah aku pn cakap aku nie jenis suke dengar orang bercerita (psssttttt..ade tahi lalat kat telinga kiri aku..hihihihihihi)
   Kadang-kadang aku lepak kedai mamak ke atau kat mane2 port aku melepak, kalau ada peluang aku tegur la pakcik2 makcik2 veteren2 ajak bersembang. Saje nak dengar pengalaman hidup diorang. Lagi best kalau pakcik makcik atok2 nie citer sejarah kampong ker sejarah zaman komunis ker kadang-kadang citer antu pun ade…eeeeeeeeeeeee….hahahahahahaha.
Kalau malam2 aku slalu port kat Dataran Merdeka, kat tembok jambatan menghala ke Cheras. Saje nak menengok gelagat manusia2 dalam KL nie. Tengok orang gile mintak duit kat tiang lampu..hahaha..(alih2 aku bagi singgit..harap2 dia pandai guna duit tue). Tengok mat2 rempit yang pada aku diorang nie junior la kan hehehehe…(aku dah pencen bab rempit rempitan nie). Tengok pakwe makwe gaduh. Sampai aweknye ugut nak terjun jambatan tapi xjadi sebab balaknye cakap byk tahi org kt dalam sungai Gombak tue. Hahahahaha…
Kadang-kadang kalau aku malas nk merayau, aku dok depan PC jew. Tgk ape ade dlm internet nie. Tgk youtube sampai dah xtau nk tgk video ape lagi ntah. hahahahaa.. xpun dok mengadap TV tgk Astro dengan siaran yang berulang-ulang bagi orang hafal jalan cerita. Adakalanya bila boring aku baca magazine, Gempak Utopia and G3. Nie memang feberet buku yang aku bacalah. Sebab boleh dapat idea mcm ne nk bahan orang..hahahahaha..
Nie la aktiviti aku bila dah single nie. Apa pun aku xpenah lupa ‘aktiviti’ yang wajib ke atasku. Kerana semua diatas datang daripada Nya..Alhamdulillah..

2 comments:

  1. "banyak tahi org kat dalam sungai gombak tu" wakakakakakakakakakakakakakka

    ReplyDelete
  2. betul ar...sg tu dah lalu brape puluh ribu taman perumahan..setinggan2..kompem byk taik dlm tu..hahahahahahahaha

    ReplyDelete