14 February 2011

Asam Garam Hidup

Hidup ibarat roda yang berpusing-pusing.Kejap diatas kejap dibawah.
Kalau diatas tue Alhamdulillah la kan? Tapi bagaimana rasenye bila kita berada dibawah?
Setiap insan atau hamba Allah dalam dunia nie pasti akan merasa saat2 kepahitan, kepayahan,
Kesusahan dalam hidup mereka. Yang tak pernah rase tue haruslah bersyukur kerana
Allah swt itu sentiasa memberikan keselesaan.
                Ingin menceritakan tentang diriku yang kini aku rasakan aku berada dibawah.
Apa yang menimpa diri aku kini aku anggap sebagai cubaan tau ujiandaripada Allah swt.
Apa pun aku sangat-sangat berterimakasih kepada kawan2 yang telah memberikan bantuan
dan semangat untuk aku terus gagah hadapi kepayahan ini.
                Setiap kejadian ada hikmah yang tersurat mahupun yang tersirat.Aku kini dapat
mengenali siapa orang yang benar2 akan berada disisi aku diwaktu aku dalam kepayahan.
Teman yang bertegur sapa, senyum, bergurau danjuga yang menyayangi aku sewaktu aku
senang kini sudah pergi meninggalkan aku. Terasa hinanya diriaku.
                Tapi aku amat bersyukur kerana diwaktu susah ini masih ada lagi teman yang masih
menerima diri aku. Aku berasa bersyukur kepada Allah swt kerana telah menunjukkan
segala-galanya. Terima kasih kepada teman2 ataupun sangat layak aku panggil mereka sahabat.
                Aku berharap dan berdoa agar aku dapat bangun semula untuk aku balas jasa-jasa
mereka yang telah sudi menerima dan membantu aku. InsyaAllah.
Kepada teman dan kawan2 yang telah pergi dari hidupku, aku juga akan mendoakan
agar sentiasa bahagia menjalani hidup kalian. Apapun aku xpenah nak marah atau berdendam
kepada mereka yang meninggalkan aku. Kerana itu adalah pilihan masing2. Ikut logiknya, aku
dah tiada apa2 dan tiada apa lagi yang dapat aku beri kepada mereka.

No comments:

Post a Comment